التخطي إلى المحتوى


كشفت الممثلة عبير صلاح الدين التي اشتهرت بدور “عبلة” في مسلسل “عائلة ونيس” عن سبب ابتعادها عن الفن وهجرتها لكندا.

قالت عبير صلاح الدين: “رفضت استكمال تصوير باقي أجزء مسلسل ونيس، شعرت أني لا أقدم جديد، من حقي كممثلة أرفض الدور لو مش حاسة أني هقدم جديد، وأنا مش هحرق الشخصية بعد نجاحها، لأني فنانة بحب فريق العمل والمصداقية عندي أهم شيء، وما كنتش قادرة أعمل كده لأن الممثل مش آلة هتدوس على زراير يشتغل لأ لازم يكون في إحساس”، حسب تصريحاتها لبرنامج “كلام الناس” الذي تقدمه ياسمين عز الدين.

عبير صلاح الدين

وتابعت: زملائي الفنانين حذروني، قالوا لي كده مش هتشتغلي وهتعقدي في البيت، لكن أنا قلت الرزق بتاع ربنا وحاولت كتير لكن كل البيبان كانت متقفلة، لحد ما جالي اكتئاب خمس سنين من 2010 حتى 2015 وكل المحطات بتتقفل في وشي.

وأضافت: من هنا حاربني محمد صبحي لأني قلت لا، هو حارب نجوم غيري كتير ولو لاحظنا هتلاقي إن الناس اتغيرت في مسلسل عائلة ونيس من أول جزء حتى الجزء السابع، ودا لأن اللي بيقول لا أو بيزعل محمد صبحي بيموته في الموسم اللي بعده وبيسفره.

عبير صلاح الدين

واستكملت حديثها قائلة: نصحوني اعتذر لمحمد صبحي عشان ما أقعدش في البيت، ولكني مش ندمانة ومش هعتذر لأني مغلطتش ودا حقي كممثلة إني أقول لأ، وبدأت أحس بحاجة من نوع أنا االلي عملتك من غير ما تحسي.

عبير صلاح الدين

يذكر أن مسلسل “عائلة ونيس” قُدم منه 8 أجزاء، تم عرض الجزء الأول منه عام 1994، والأخير في 2013، وشارك في بطولته كل من محمد صبحي وسعاد نصر وجميل راتب وعبد الله مشرف وسامح الشجيع وهدى هاني وهادي خفاجي وريم أحمد ومن تأليف مهدي يوسف ومحمد صبحي وإخراج أحمد بدر الدين ومحمد صبحي.

اقرأ أيضا:

بعد نفي بوسي انفصالها عن زوجها.. زوجة هشام ربيع الأولى تنشر صورة من عقد قرانهما

#شرطة_الموضة: هيفاء وهبي بفستان أحمر بشراشيب في حنة شقيقتها.. تعرف على سعره

بالقبلات.. بوسي تحسم جدل انفصالها عن زوجها – صور

ياسمين رئيس تتحول إلى شهرزاد في مسلسل “ألف ليلة وليلة” رمضان 2023 … هذا النجم يلعب دور شهريار

لا يفوتك: #شرطة_الموضة … إبداع الفنانات في ملابس الصيف “كورسيه توب” و”كروب توب” و”كروشيه” و”ألوان متناقضة

حمل آبلكيشن FilFan … و(عيش وسط النجوم)

جوجل بلاي| https://bit.ly/36husBt

آب ستور|https://apple.co/3sZI7oJ

هواوي آب جاليري| https://bit.ly/3LRWFz5

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.